Dlaczego nie warto usuwać filtra DPF ?

Naprawa DPF

Filtr cząstek stałych jest elementem w samochodzie, który potrafi być bardzo kosztowny. Wielu ludzi zastanawia się nad tym, czy warto jest go usunąć z auta, aby nieco zaoszczędzić. Prawdą jest, że filtr ten wymaga regularnych przeglądów, a nowy potrafi kosztować naprawdę spore pieniądze. Jednak usunięcie go nie jest legalne i każdy, kto go usuwa tak naprawdę działa na swoją niekorzyść i może za to zapłacić naprawdę sporą sumę. Tak, za usunięcie filtra DFP grozi mandat, a nawet zabranie kluczyków od auta!

Usuwanie DPF – negatywne skutki tego zabiegu

Przede wszystkim, do środowiska dostaje się przez to bardzo dużo negatywnych cząstek, które je zanieczyszczają. Jest to widoczne gołym okiem, ponieważ samochód nieposiadający filtra DPF w niektórych przypadkach wydala z rury wydechowej czarne kłęby dymu. Usuwanie DPF należy więc do tego rodzaju ingerencji w samochód, która może być szybko wyłapana przez odpowiednie służby. Warto jest też mieć świadomość, że policjanci posiadają specjalne urządzenia, dzięki którym są oni w stanie w kilka sekund sprawdzić, czy samochód ma filtr cząstek stałych, czy też został on usunięty. Prawdą jest więc, że usuwanie DPF, chociaż nastawione na oszczędności, może przynieść spore problemy finansowe i ogólne. Coś takiego nie powinno mieć miejsca, ponieważ jest nielegalne. Jednak, czy to oznacza, że w ogóle nie da się zaoszczędzić na tym sprzęcie? Czy osoba, która ma już zużyty filtr cząstek stałych, musi od razu inwestować w nowy, który przecież nie należy do najtańszych? Cóż, są inne rozwiązania, które można uskutecznić!

Regeneracja filtra DFP – co daje?

Pralnia DPF - Regeneracja DPF

Zadbaj o swój samochód i wykonaj razem z Pralniadpf czyszczenie i regenerację filtra DPF.

Wymiana filtra DFP może być bardzo kosztowna. Prawdą jest to, że wymiana ten części przynosi bardzo duże koszty robocizny osób pracujących w zakładach mechaniki samochodowej. Na szczęście jest legalna alternatywa dla takiej wymiany. Regeneracja DPF polega na oczyszczeniu filtra i doprowadzenia go do stanu nieskazitelnego. Coraz więcej osób decyduje się właśnie na tę alternatywę, zwłaszcza że jest ona całkowicie bezpieczna dla samochodu. Czyszczenie DPF odbywa się przy pomocy specjalnych maszyn i polega na tym, że usuwana jest cała sadza, która nagromadziła się na filtrze podczas użytkowania samochodu.

Wiele firm dzieli czyszczenie filtrów na wiele etapów, dzięki czemu sam proces jest dużo dokładniejszy i zostawia filtr w bardzo dobrym stanie. Dla firm zajmujących się regeneracją filtra cząstek stałych jest niezwykle ważne, aby wykonywać swoje usługi jak najdokładniej, ponieważ wtedy filtr będzie nadawał się do dalszego używania i nie trzeba będzie go wymieniać.

Regeneracja filtra DPF pozwoli ci zatem nie tylko zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy (w końcu nowa część potrafi kosztować nawet 10 tysięcy złotych!), ale także pozwoli ci dbać o środowisko.

Podsumowanie

Usuwanie DFP jest w Polsce możliwe, aczkolwiek nie jest legalne. Może ono zostać odkryte w każdym momencie, zwłaszcza że policjanci są wyposażani w odpowiedni sprzęt wykrywający tego typu machlojki. A odkrycie zabiegu usunięcia filtra cząstek stałych może być naprawdę bardzo kosztowne – nie tylko ze względu na ogromne kwoty mandatów, ale także ze względu na odebranie samego samochodu. Zdecydowanie lepiej jest więc nie pozbywać się samego filtra.

A co jeżeli filtr stanie się tak zatkany, że zaistnieje potrzeba wymiany go? Niekoniecznie wtedy trzeba od razu go wymieniać, zdecydowanie lepiej jest na samym początku dać szansę firmą zajmującym się regeneracją filtrów DFP. Dzięki temu, że zostanie wykonane czyszczenie filtra DPF będzie on działać jak nowy.

Regeneracja jako zabieg zdecydowanie jest jedną z najpopularniejszych i najtańszych alternatyw dla wymiany samego filtra DPF. W dobrej firmie, która zajmuje się tego typu procesem, wykorzystywane są najnowsze technologie, które dokładnie oczyszczają filtr i pozostawiają go w naprawdę dobrym stanie. Koszt takiego zabiegu zależy od tego, jakiej wielkości jest samo auto.